طرح برچسب امنیتی، راهی است برای اپل که خود را بار دیگر به عنوان مدافع حریم شخصی کاربران معرفی کند. اما این طرح، باعث به وجود آمدن درگیری هایی بین شرکت اپل و سایر شرکت های بزرگ دیگر گردیده است. به عنوان مثال، فیسبوک که یکی از منابع درآمدزایی اصلی آن تبلیغات می باشد، ازIDFAبرای دنبال کردن فعالیت های کاربران استفاده کرده و این اطلاعات را با تبلیغ مورد نظر مطابقت می دهد. در نتیجه کاربر تبلیغی را بر اساس علایق خود مشاهده کرده و اقدام به خرید محصول و یا خدمات می کند. در پی مطرح کردن قابلیت برچسب مواد غذایی توسط
جمع آوری اطلاعات (دیتا) گوشی های موبایل توسط اپلیکیشن های دانلود و یا خریداری شده امری رایج محسوب می شود. این اپلیکیشن ها برای داشتن عملکرد لازم، گاهی نیازمند دسترسی به میکروفون، دوربین، لیست مخاطبان، گالری عکس و . می باشند. اینکه اپلیکیشن به چه اطلاعاتی در تلفن همراه دسترسی خواهد داشت، قبل از دانلود و یا نصب اپلیکیشن برای کاربر نمایش داده می شود. اما این اطلاعات چقدر دقیق هستند، و تا چه میزان کاربر را درباره میزان دسترسی اپلیکیشن ها مطلع می سازند؟
به نقل از پایگاه خبری رندباز؛ شرکت اپل در راستای بهبود حریم شخصی کاربران خود، خبر از انتشار قابلیت جدیدی در اپلیکیشن های اپ استور می دهد. این قابلیت که به نام برچسب مواد غذایی شناخته می شود (به انگلیسی:Nutrition Labels)، برچسبی است که در اپ استور و مانند دیدگاه ها در کنار اطلاعات هر اپلیکیشن، قرار می گیرد.
در این برچسب هرگونه دسترسی اپلیکیشن به هر اطلاعاتی از گوشی موبایل به طور جامع و کامل قید شده است. دلیل نام گذاری این قابلیت نیز همین مسئله می باشد؛ چرا که در برچسب های روی بسته های مواد غذایی، تمام مواد غذایی بکار رفته مانند پروتئین، کربوهیدرات و . به طور کامل درج می شود. اپل با این تشبیه، می کوشد تا ارزش و احترامی که برای حریم شخصی کاربران خود قائل است را نشان داده و مثل همیشه در جلب رضایت آن ها پیشرو باشد.
اپل با ارسال اعلامیه ای به برنامه سازان خود، آن ها را مستم به فراهم نمودن این اطلاعات دقیق کرده و با ارسال پرسشنامه ای به آنان، جویای اطلاعاتی مبنی بر جمع آوری دیتا توسط اپلیکیشن ها شده است. کسانی که این پرسشنامه ها را کامل نکرده اند، اجازه انتشار آپدیت جدید برای برنامه خود را نخواهند داشت. اپلیکیشن هایی که از قبل در اپ استور موجود بوده اند نیز، هنگام انتشار آپدیت های جدید، باید قید کنند که چه اطلاعاتی از کاربر گرفته شده و در کجا استفاده می شود. اپل حتی این برچسب امنیتی را حتی به برنامه های پیش فرض خود مانند دوربین وiMessageکه در اپ استور موجود نمی باشند اضافه کرده است.
برای اطلاع از این برچسب و مواردی که در آن ذکر شده است، می توانید به وب سایت رسمی اپل مراجعه کنید. استفاده از این قابلیت، مزایای بسیاری برای کاربران گوشی های آیفون دارد که از جمله آن ها می توان به حفاظت از حریم شخصی و داشتن ملاکی برای تشخیص برنامه های امن و ناامن اشاره نمود. علاوه بر آن، این طرح مزایایی برای برنامه سازان و شرکت ها نیز دارد که در ادامه به توضیح هر یک می پردازیم.
بسیاری از کسانی که برنامه های
دارندگان بیزنس ها و کسب و کارهای شخصی نیز از این برچسب ایمنی اپلیکیشن ها می توانند در جهت محافظت از اطلاعات شرکت استفاده کنند. بدین صورت که، اطلاعات درج شده بر روی برچسب ایمنی، کامپیوتر، لپ تاپ و هر دستگاه دیگری را که اطلاعات شرکت را در خود ذخیره کرده اند، از دسترس و حمله هکرها محافظت می کند.
کمپانی ها و بیزینس هایی که از اطلاعات کاربران به عنوان یک منبع درآمد استفاده نمی کنند، از این قابلیت بسیار استقبال کرده و از آن در جهت بهبود کیفیت خدمات و همچنین رضایت مخاطبان خود بهره میlrm; برند. به عنوان مثال، موسسه موزیلا، که یکی از رایج ترین و محبوب ترین مرورگرها در دنیا می باشد، در سال 2019 به اپل پیشنهاد کرد که با ریست کردن خودکار و مداومIDFAکاربران در گوشی های
منبع: سایت خرید و
خرید سیم کارت شاتل موبایل از رندباز
خرید سیم کارت شاتل موبایل از رندباز مطلب ارسالی از sepi69
mataalebe man رنج جدید شماره سیم کارت های هوشمند شاتل موبایل
امکان استفاده از IP استاتیک روی سیم کارت شاتل موبایل
اپل ,اپلیکیشن ,ها ,های ,کاربران ,اطلاعات ,از این ,می شود ,این قابلیت ,حریم شخصی ,برنامه سازان ,برای برنامه سازان
درباره این سایت